Ile trwa pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron przekłada się na wzrost ruchu organicznego i możliwość dotarcia do nowych klientów. Niestety jest to dość czasochłonny proces, który wymaga dużej wiedzy technicznej oraz odpowiedniego budżetu.

Na efekty czasami trzeba trochę poczekać, a do tego nie zawsze można na nie liczyć. Niewłaściwa strategia pozycjonowania i optymalizacji strony niekiedy nic nie daje, a czasami wręcz szkodzi. Ile trwa pozycjonowanie stron? Jak długo trzeba czekać na konkretne efekty naszych działań?

Pozycjonowanie stron – na czym polega?

Pozycjonowanie stron to ogólne określenie na działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach takich jak Google czy Bing. Na ten proces składa się wiele kluczowych działań – należy odpowiednio zoptymalizować witrynę zarówno pod kątem technicznym, jak i znajdujących się na niej treści.

Jednak to nie wszystko, ponieważ do tego należy zadbać o stworzenie strategii contentowej, która umożliwi dostarczenie wysokiej jakości treści związanych z tematyką witryny. Kluczowe jest też linkowanie, czyli pozyskiwanie linków z innych serwisów, które prowadzą na naszą stronę.

Działania z zakresu pozycjonowania można, rzecz jasna, prowadzić samodzielnie, choć wiele osób decyduje się na skorzystanie z usług doświadczonej agencji SEO w Radomsku, dostępnej na stronie https://nprofit.net/pl/pozycjonowanie-stron-radomsko/. Wymaga to, co prawda, poniesienia pewnych kosztów, ale w zamian mamy pewność, że ruch organiczny w obrębie witryny wzrośnie. Tylko jak długo trzeba czekać na konkretne efekty?

Ile trwa pozycjonowanie stron?

Zastanówmy się, ile trwa pozycjonowanie stron od momentu podpisania umowy z agencją SEO lub samodzielnego rozpoczęcia działań. Najpierw trzeba przeprowadzić szczegółowy audyt witryny, zwracając uwagę na kwestie techniczne oraz contentowe. Jest całkiem możliwe, że niezbędne będzie wprowadzenie konkretnych, często daleko idących modyfikacji w kodzie strony, a nawet całkowitą zmianę CMS-a.

Równie istotna, a nawet ważniejsza, jest kwestia treści. Trzeba sprawdzić, czy wszystkie teksty są odpowiednio oznaczone i rzeczywiście prezentują wysoki poziom. Następnie można przystąpić do właściwych działań, czyli pozyskiwania linków oraz tworzenia nowych treści, zgodnych z wybraną strategią contentową oraz perspektywicznymi słowami kluczowymi.

Wykonanie wszystkich wymienionych czynności to czasochłonny proces, a najwięcej zajmuje pozyskanie nowych linków – zresztą zazwyczaj trzeba za nie słono zapłacić, szczególnie za te najbardziej wartościowe.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Choć Google uwzględnia większość zmian na stronie w przeciągu jednego do dwóch dni (o ile zasygnalizujemy ten fakt robotom wyszukiwarki), to na efekty pozycjonowania z reguły trzeba poczekać co najmniej kilka tygodni. Wszystko zależy od tego, co zrobiliśmy i jakie działania podjęliśmy.

Jeśli mówimy o wpływie pozyskanych linków, to zaczynają one mieć znaczenie po upływie tygodnia, po ich zaindeksowaniu przez wyszukiwarkę. Jednak na odblokowanie pełni ich mocy przyjdzie nam jeszcze poczekać – budowa autorytetu domeny poprzez linkowanie trochę trwa, a pełen efekt zostanie zaprezentowany dopiero po ok. półtorej do dwóch miesięcy.

Natomiast jeśli chodzi o warstwę treści oraz optymalizacji technicznej, to tutaj efekty zazwyczaj są znacznie bardziej rozciągnięte w czasie. Prawdopodobnie Google doceni zmiany dopiero po dwóch, trzech tygodniach, ale może to się również stać dużo później.

Jak ocenić działania agencji SEO?

Co zrobić, gdy podpisaliśmy umowę z agencją SEO i chcemy sprawdzić, czy kontrahent faktycznie wywiązał się ze swoich obowiązków? W takiej sytuacji należy dokładnie przyjrzeć się raportowi, który otrzymaliśmy od firmy pozycjonującej.

Taki dokument powinien opisywać wszystkie wykonane zadania, włącznie z rodzajem i miejscem pozyskanych linków, a także dalsze sugestie dotyczące rozwoju. Czasami na efekty pozycjonowania stron faktycznie przyjdzie nam trochę poczekać – wówczas należy uzbroić się w cierpliwość oraz kontynuować działania zgodnie z przyjętą strategią SEO.